Більшість авторських виробів продається на ярмарках та спеціалізованих фестивалях. Тобто виторг напряму залежить від змоги майстрів їздити на подібні заходи і від їхньої кількості і доступності. Однак для багатьох постає питання – як зробити заробіток регулярним і відносно прогнозованим, а не сподіватися на спорадичну цікавіть покупців до продукції? Сучасні тенденції дають відповідь – шукати місця збуту слід в Інтернеті. Однак, що краще обрати – популярні, де продають все підряд чи усе ж таки спеціалізовані майданчики?

Покупки, здійснені в Інтернеті зростають, хоча і повільно. В Україні обсяги виробів, придбаних он-лайн становить 3%, в Білорусі – 2%. Це означає, що за ринком е-продажів майбутнє і зараз якраз час звернути увагу на цей інструмент, аби взяти з нього максимальні вигоди для виробників і адаптуватися до умов і специфіки таких продажів заздалегідь.

Основними каналами продажу в Інтернеті є особисті сторінки в соцмережах, власні інтернет-магазини, або ж місця на сервісах, що спеціалізуються на інтернет-торгівлі. У кожного з цих способів є як свою переваги, так і недоліки. Наприклад, успішність аккаунту в соцмережах напряму залежить від зусиль його власника, витрачених на просування сторінки. Додатковим бонусом тут може бути «сарафанне радіо», або ж рекомендації задоволених клієнтів, а отже зріст аудиторії через «друзів друзів». В окремих випадках можна розраховувати на рекламу через відомих людей і їхні захоплені відгуки, що спонукає до часткового перетікання такої аудиторії на сторінку майстра.

Особисті інтернет-магазини окрім функції продажу можуть бути ще й постійно діючими віртуальними виставками товарів – при якісній навігації та естетично-привабливому оформленню вони здатні стимулювати зріст продажів, однак тут актуальне питання просування таких сторінок, їхня індексація в пошуковиках, правильно підібрана описова складова тощо. Вочевидь, що в цьому випадку не обійтися без соціальних мереж, які допоможуть зробити продукт впізнаваним.

І зрештою спеціальні майданчики для продажу виробів ручної роботи. Однієї з переваг  таких платформ є представлення товарів, чому тут приділяють особливу увагу. Залежно від умов розміщення продукції, фотографіями виробів можуть опікуватися як власники маркетплейсу, так і самі автори. З одного боку, такі платформи відвідують люди, які розуміються на авторських виробах і цінують їх, а з іншого боку, ця аудиторія доволі обмежена. Через те варто звернути увагу на інтернет-ресурси, які торгують усім і одразу. З мінусів такого способу продажу – гірші умови для презентації товару, менше уваги естетичній складовій, негнучка навігація і потрапляння товарів в суміжні, а не специфічні категорії. Тобто футболка з принтом ручної роботи чи вишивкою зазвичай потрапляє в розділ «футболки» і губиться поміж тиражованими виробами. Однак така специфіка має і свій «плюс» – зростає ймовірність випадкових покупок в режимі «побачив-сподобалося».

Окремо варто звернути увагу на маркетплейси з найбільшою аудиторією, розпорошеною по всьому світові – повністю присвячену виробам ручної роботи Etsy, та відповідний розділ ресурсу Amazon. Їхня перевага в тому, що за відвідуваністю і обсягами продажів вони впевнені лідери з-поміж інших ресурсів. Пропри те, що тут велика конкуренція, якісні і оригінальні вироби завжди матимуть попит, а широка аудиторія гарантує, що чи не кожен автор знайде своїх прихильників. На жаль, поки що ці платформи використовує не так багато майстрів, як могли б. Причини тому найрізноманітніші, але одна з основних – слабка обізнаність з тим, як працюють ці ресурси і як можна їх використовувати авторам з України чи Білорусі.

Донести інформацію про специфіку і переваги продажів за кордоном і покликаний проект Crаft it! Навчися і зроби. Освітні модулі в рамках програми сфокусовані як на підвищенні навичок для молодих майстрів, залученні до ремісництва молоді, так і всебічному сприянню та практичній допомозі професійним майстрам в облаштуванні своїх продажів на вказаних платформах.


Фото: Майстерня Makoviya

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *